Cena dopravy od 2.75 € (Slovenská pošta) / od 3.75 € (kuriér UPS) / DOPRAVA ZDARMA od 50 €

Jednoznačná odpoveď na začiatok: Áno. Povedzme si aspoň zopár z mnohých výhod.

Zatiaľ čo klasická čierna káva je vyrobená z pražených kávových zŕn, zelené kávové nápoje sú pripravované z nepražených alebo „zelených“ kávových zŕn. Výťažky zo zelených kávových zŕn preukázali veľa prínosov v oblasti zdravia. Hlavnými zložkami zelenej kávy zodpovednej za tieto prínosy sú kofeín a antioxidant, zvaný kyselina chlorogénna.

Regulácia hmotnosti

Podľa štúdie zverejnenej v marci 2006 v „Doplnkovej a alternatívnej medicíne BMC – (BMC Complementary and Alternative Medicine),“ denná konzumácia nápoja pripraveného z nepražených kávových zŕn znižuje telesný tuk a telesnú hmotnosť, rovnako ako tukové zloženie v pečeni.

Chlorogénna kyselina prítomná v zelených kávových zrnách je tiež známa ako posilňovač metabolizmu. Zvyšuje bazálnu metabolickú frekvenciu (BMR) nášho tela do značnej miery, čo minimalizuje nadmerné uvoľňovanie glukózy z pečene do krvi. V dôsledku nedostatku glukózy začne naše telo spaľovať uložené tukové bunky, aby splnila svoje požiadavky na glukózu. Čisté zelené kávové zrná zvyšujú schopnosť spaľovania tukov a napokon nám pomáhajú zbaviť sa nadmernej hmotnosti.

Zníženie vysokého krvného tlaku

Okrem jeho účinkov na podporu úbytku hmotnosti má kyselina chlorogénová taktiež funkciu napomáhať znížiť krvný tlak. Podľa štúdie zverejnenej v roku 2006 v klinickej a experimentálnej hypertenzii, pacienti, ktorí denne doplnili prísun nepražených kávových zŕn, preukázali znížený krvný tlak počas celej štúdie. Neboli hlásené žiadne vedľajšie účinky, čo naznačuje, že zelená káva je bezpečný spôsob, ako pomôcť znížiť vysoký krvný tlak.

Zlepšená nálada a kognitívna výkonnosť

Kofeín, ktorý sa nachádza v zelenej káve, má pozitívny vplyv na vašu náladu a mozgovú aktivitu. Podľa prieskumu zverejneného vo februári 2008 v „Výživovom bulletine – Nutrition Bulletin“ niekoľko štúdií potvrdilo, že kofeín môže zlepšiť reakčný čas, ostražitosť, pamäť, bdelosť, zameranie, únavovú rezistenciu a ďalšie faktory kognitívneho výkonu. Hodnotitelia zistili, že optimálny príjem zelenej kávy sa pohybuje medzi 38 až 400 miligramami denne alebo medzi približne 1/3 šálkou a štyrmi šálkami zelenej kávy.

Výhody z antioxidantov

Zelené kávové zrná a ich odvodené produkty obsahujú viaceré antioxidanty, ktoré sú zlúčeniny, ktoré znižujú účinky buniek škodlivých voľných radikálov v tele. Táto preventívna funkcia napomáha tým, že znižuje množstvo poškodenia a stresu, ktorému sú bunky vystavované. Podľa štúdie zverejnenej v júli 2004 v časopise Journal of Agricultural and Food Chemistry, antioxidanty kyseliny chlorogénnej v zelených kávových zrnách by mohli zabrániť šíreniu štyroch druhov rakovinových buniek, čo naznačuje, že zelená káva môže byť užitočná pri prevencii niektorých typov rakoviny.

Navyše, verte že ak zelenú kávu ochutnáte, objavíte aj nemenej dôležitý benefit – skvelú chuť. Veríme, že každú šálku zelenej kávy si vychutnáte, objavíte čaro starostlivo vyberanej a pripravenej kávy od Chute Indonézie.